torsdag 24 juni 2010

Stressad? Jag?

Igår innan jag skulle åka skulle det packas, tumla kläder, bilen packas, hundarna motioneras, tilde lekas med, film lämnas tillbaka, duschas, osv osv.
En vanlig morgon egentligen! men så var tilde på ett ovanligt klängigt humör, inte fick mamma vika kläder, göra fika 1 m ifrån, inte diska, inte packa. absolut inte gå med väskorna till bilen.

så smått stressad av en gråtande tilde slängde jag ihop lite kläder till oss, mat till hundarna, blöjor, stövlar och regnkläder, solhatten (det är ju ändå midsommar vem vet vad det blir för väder?) böcker till mamman, hundarna fick hoppa in i bilen, barnet på plats. det enda som saknas är mobilen. kutade omkring om letade -har tilde lånat den, vart har hon då lagt den?! pratade ju med thomas en stund innan, så någonstans måste den ju vara!!! sprang ut i bilen och rotade igenom hela packningen, har jag lagt den någonstans?
och ingen hemtelefon har vi heller, så liiite svårt att ringa på den själv! så gick jag in på facebook, och skickade till min fina vän S att hon skulle ringa på den, och vips hittade jag den, nere i källaren (!!) bredvid tvättmaskinen...
yes, off we go, tänkte jag. ska bara slänga in filmen vi hyrt när jag åker...

...så jag åkte in på handlarn i dvärsätt, skyndade in med filmen, tackade för lånet, och studsade ut i bilen igen, och åkte iväg... efter jag kommit en bit kommer jag på... vi hade ju inte hyrt filmen på handlarn!så jag fick vända, åka tillbaka, skämmas lite, och sedan åka till ica krokom med filmen... sedan var det bara att åka! _:)

allt hade gått som smort efter vägen, om inte det hade varit vägbyggen/grusväg/50 km/h de första 7 milen, och sista 10... varför, varför, varför bygga precis innan typ hela svenska folket ska på semester?!

jaja, nu är vi framme, uppe i ottan och alla mår finfint! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar