tisdag 9 mars 2010

läkarbesök

idag, efter 4 timmars sömn, klev jag upp, då var det dags för thomas att fara på jobbet. tilde var inte bättre, hon hade inte ätit, bara gråtit, sovit och varit lika yrslig som hon varit de senaste dagarna. jag satt i mysbyxor och håret i en stor rufs i mina snygga 10 år gamla glasögon, (snart kanske på modet igen, vem vet?!) och bestämde mej för att nu fick det var nog, nu ska jag boka tid hos en läkare med tilde, detta är inte normalt!!! jag ringde, thomas var framme i stan på jobbet. "Ja, sa syster i telefonen, det låter som ni behöver komma in å låta doktorn titta på henne. kom nu på en gång så får ni en akuttid."
eeeh ute snöade det lodrätt, smutsvatten kastas omkring när bilarna kör. det var bara att borsta igenom håret, försöka stoppa in linserna, blaska av ansiktet, på med en kofta under min polarkyla-fjällrävenjacka (japp har ingen jacka som passar när de tär 0gradigt, men det är sällan det här i jämtland! ;) ), och på med tildes kläder, och ner i min j-vla ostadiga trehjuliga vagn, och springa iväg till krokom. svettig och äcklig entrar jag läkarmottagningen. när var det tanterna och farbröderna duschade och klädde sig fint för att träffa doktorn?! inte 2010 va?!;)

summan av kardemumman så verkar tilde i alla fall inte ha lunginflammation, men vi ska tillbaks om ett par dagar för att titta hur det artar sig!
nu frukost! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar