fredag 13 augusti 2010

Tjuvlyssnat..

Står i god tid och väntar på kursdeltagare till valpkursen. Mina kurser är alltid intill en populär boulebana, och jag stod och lyssnar på dem. Fet pågår ju flera matcher samtidigt, och ikväll var visdt en sån kväll som det nog var lite fullt, för plötsligt hör man- "vafan, måste du stå där, så nära min bana! Jag ska ju kasta, men jag tänker inte kasta sålänge du står där, fan, du förstör ju! Vindtrycket blir fel när du år så nära banan!" Haha, det var inte mig gubben skällde ut, utan en av tanterna som stod i matchen intill. Jag har äntligen förstått boule, varför det är så poppis! Såklart har det inget med bollarna att göra, utan fajterna på plan. Ungefär som pensionärshockey, lite långsammare tempo, men tacklingar, utvisningar och utslagna tänder! Nästan. Men roligt var det:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar