fredag 23 november 2012

Insulin

Ikväll har jag tagit min första insulindos. Precis när man tagit dosen kändes det skumt i hela kroppen. Lite illamående, pirrade lixom i kroppen och blev lite skakis. Kan ju även bero på att spänningen släppt- att det faktiskt innefattade att jag ska trycka in en spruta i låret hade på något sätt gått förbi mig... Hade inbillat mig att insulinpennan skulle vara av samma modell som blodsockermätaren där man laddar den o trycker på en knapp så sticks den ut o fixar själv. Man laddar den och sticker den i benet och trycker på knappen och väntar 10 sek. Och jag som är så stressad! Var det 10 sekunder, 2 eller 30 sek som det gått nu?! :-)

Graviditetsdiabetes är ingen dans på rosor om man ogillar nålar... Har inget problem med stt bli stucken, men att behöva titta själv och göra det innebär ångest alltså! Hoppas man vänjer sig... 34 dagar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar