onsdag 21 november 2012

Tungt

Känns som man ibland får dra ett tungt lass med något som jag intr bordr behöva lägga någon energi på! Älskar när folk gör sitt jobb o man slipper se till att alla gör det som förväntas av dem. På mitt tidigare jobb pratade man myclet om zlatanklacken - dvs att man hela yiden ska sträva efter att överraska och göra något utöver vad som förväntas. Fundera över vad man skulle kunna göra som inte servicen du jobbar med refan kräver och kundrn kommer bli imponerad, glad och positivt överraskad.
Däremot det värsta jag vet är nör man inte får den service och hjälp man har rätt till, för att personalen ör oengagerad och helt enkelt inte gör sitt jobb!
Idag har jag äntligen sett till att jag fått den hjälp och kontroller jag har rätt till under graviditeten, men det krävdes att jag visste vad jag ville och krävde det av vårdpersonalen innan det ordnade sig. Slött - och enligt mig nästintill tveksamt om jobbet passar denne eller om kunskapen kanske tryter?

Ännu en gång fått det bekräftat - man ska veta vad man vill ha innan man träffar en läkare/barnmorska/veterinär/coach, och kräv att folk gör sitt förbenade jobb !
Zlatanklacken lämnar vi till de som först o främst kan utföra sitt jobb!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar