lördag 10 november 2012

LCHF -på mitt vis

Ni har inte missat att jag börjat med LCHF? Ingen strikt sådan, utan äter det som är bra för mig och mitt blodsocker. Äter alla typer av grönsaker, äter knäckebröd ibland och havregryn och rågflingsgröt ibland men helt uteslutat vitt mjöl och socker. Det för att jag kan, mår bra av det och det gör vardagen mycket enklare. Dricker även mjölk ibland men håller ner mängden eftersom det innehåller lite väl mycket mjölksocker.
Ser heller inte det här som en diet som man bara gör ett tag, jag gör det för hälsans skull och främst blodsockrets skull, och mår så bra som aldrig förr. Ser det långsiktligt, kanske kommer jag äta potatis ibland till middagen men om jag mår 1000 gånger bättre utan -varför göra det? Känner inget sug till saker, är mätt o belåten och saknar inget. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar