tisdag 1 december 2009

Någonting nytt

Ibland (läs ofta) känner jag att det är lite trist att vandra i samma spår hela tiden, vill testa något nytt! vad kan det nu vara? ibland känner jag för att byta jobb, bostad, stad, osv!
Det kan kännas grymt bra, men plötsligt kommer rastlösheten krypande. Nu har jag haft samma jobb i 3,5 år, (hrm nytt rekord? nja har ju varit borta ett år av de då jag var mammaledig, så inte riktigt än! men nästan!) och kan ibland känna att jag inte gör något nytt, utan allt går på rutin och gamla vanor. Huset har vi bott i precis lika länge, började nytt jobb och flyttade samma månad! :)
Östersund har jag kommit tillbaka till för typ 4 år sedan, och kan fortfarande inte riktigt känna att det är min stad- trots att jag bott här hela livet förutom några år! Konstigt? Det är nog min rastlöshet, att jag alltid strävar framåt, och älskar att ha mycket att göra, lixom balansera på en lina mellan hopp å förtvivlan! ;) Gillar när jag snabbt kan ta mig till ett nytt ställe, ny stad, med nya utmaningar, och Östersund ligger ju något... avsides! Men samtidigt trivs jag i min egna oas i Hissmofors!

Ja... så är det ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar