fredag 19 februari 2010

Den nya internetvärlden

Har läst, hört eller sett, hur det nu gick till minns jag inte riktigt, men det pratades/skrevs om hur världen förändras mer och mer i och med internet, och detta rätt nya fenomen, facebook. ("jo, det vet jag redan, såg det på facebook" känner väl alla igen?)Om inte alls längre, utan på detta 201x tal så kommer vi bli mer och mer beroende av internet, och av sidor som tex facebook, för att komunicera med andra. det medför att vi kommer prata mindre i telefon, och träffas mindre än tidigare.
Jag tycker personligen att facebook är en fantastisk sida, då man kan hålla kontakt med folk man känner runt om hela sverige, och övriga världen, utan att behöva träffas och prata. ursch vad man låter hemsk och osocial, haha! Men det är ju så att man har mindre och mindre tid, och tappar kontakt med vänner som faktiskt har betytt, och fortfarande betyder, så otroligt mycket för oss! Sen är det kul att veta vad folk pysslar med, om det nu är gamla ex eller klasskompisar från lågstadiet! ;)

Ja, ju till min poäng kanske... Idag finns det folk, både hundfolk men och i "övriga världen" (hihi) som har en personlighet på nätet, de skriver målande och färgstarka bloggar, vältaligt i forum, och man bildar sig en uppfattning om hur personen är, och så träffar man dom i verkligheten,och så är de tysta, lågmälda och så väldigt.... osynliga, att man inte förstår att det är samma person. Men kan man leva ut på internet, och tordas lite mer då, ja då tycker jag man ska köra på! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar