lördag 6 februari 2010

orkidéexperter

Idag på nyhetsmorgon träffar man en familj som älskar orkidéer. de går runt några timmar (!!??!!!) varje dag och tittar på sina plantor, sedan är det mycket annat, föreläsningar, möten, träffar, osv runt dessa blommor. Hela deras liv kretsar kring dessa växter, de har inte någon tv ens, för de har ju inte tid med sånt när de ska sköta växterna. Själv lägger man ju ner mycket av sin tid, och sitt liv, på dessa vovvar, men vovvar är ju levande, charmiga, gosiga små varelser, blommor kommer ju aldrig bli mer än blommor, och kommer aldrig värma mina fötter om natten, eller bli glad när man kommer hem, eller ta med dig på härliga långpromenader... :)

2 kommentarer:

  1. Som du vet, hatade jag blommor. Jag gör det ff för att jag inte vet hur man tar hand om dem. orka byta blomjord, komma ihåg att vatta.. Zzzz
    Får jag välja en fin blomma i en kruka eller en söt vovve i en kruka så väljer jag vovven i krukan. SÅKLART!
    Me like vovvs. Men helst inte i kruka!

    SvaraRadera
  2. haha ja vovven ska helst komma utan kruka. men gärna både fina vovvar och fina krukor men kanske med nån fin plastväxt? ;)

    SvaraRadera