tisdag 5 januari 2010

Natten över

Jaha, då var den andra natten över, tyvärr gick den inte lika lätt som den första! Segt var det, men massor med folk. HATAR när man har haft så mycket att svetten lackar å så kommer det in någon två sekunder senare och säger- OJ DÅ HÄR VAR DET LUGNT, VAD GÖR DU HELA NÄTTERNA NÄR DET ÄR SÅHÄR LUGNT? HUR KAN DU HÅLLA DIG VAKEN? Man gör så gott man kan, jobbar på hela tiden och sitter inte ner två minuter, så somna, det tror jag inte att jag kan faktiskt, även fast man kan vara trött! Och skulle man ta en break och ta en kopp kaffe så passar någon alltid på att komma och komentera hur lite man gör! De skulle bara veta!

Pratade med en jättegullig kvinna på Ljungens förskola igår, och det känns som det kommer bli bra att ha tilde på förskola. Hon kommer få det kul, träffa kompisar, lära sig en massa, och ha lite "egentid" utan mamma och pappa! På måndag ska vi dit, gå 1,5 timme första veckan, sen se hur det går. Men Tilde är så öppen för nya saker att jag inte kan tänka mig att det blir några problem, ja, inte för henne, svårare för mig att lämna bort henne!

Ska fixa lite med bokslut och sånt idag, har gjort en planering och dragit i några trådar, så ska jag få hjälp av en ekonomibyrå med deklaration och bokslutet. Så det blir rätt, och jag inte lurar regeringen på moms och skattepengar! ;)

1 kommentar:

  1. Haha.. känner igen den där kommentaren.. kanske tror folk att man bara står i kassan och att när det är tomt på folk så har man liksom inget att göra! Men jag brukar försöka tänka på att det nog inte är så lätt för dem att veta, som kanske inte själv jobbat med sånt :) Tänker man så, kan man lättare förstå dem =) Och oftast tror jag att de säger saker i all välmening, inte att de är ute efter en på nåt sätt =)

    Hoppas nästa natt blir bättre! kram! :)

    SvaraRadera