söndag 3 januari 2010

På väg till jobbet

Här har man gjort sig iordning, sitter i min fina statoiluniform på väg! och så var inte klockan mer än 23, så jag börjar inte förrän om en timme! haha, första gången jag är tidig! ;) fast har som eget nyårslöfte att åka 10 min före jag brukar åka, så jag inte behöver stressa, har blivit mer och mer tidsoptimist på slutet.

Ikväll när jag gick in på min mail så hade jag en liten överraskning där, nämnligen ett jobberbjudande. ett dagtidsjobb, mån-fre, inga helger, inga nätter. bra tider, skulle passa perfekt.
de ville att jag skulle maila ett svar, och det gjorde jag, skrev att jag är intresserad! fast har ju inte tackat helt ja än, vill ju veta lite mer, tex om lönen, sen prata lite mer med chefen och se så man känner att det känns rätt! ett nytt jobb för mig, inget jag har testat tidigare, men kul att få erbjudandet i alla fall! Känns lite konstigt, har ju varit på samma jobb sedan 2006, och trivs faktiskt väldigt bra, med kollegorna och cheferna. men det är ju det här med arbetstiderna nu när thomas ska börja jobba, och jag! imorgon ska jag vara vaken hela dagen med tilde, för att thomas jobbar, så ska jag sova en stund på kvällen, innan jobbet. och det är ju inte optimalt! och så får thomas ta ledigt 3 timmar per dag han ska jobba, när jag jobbar... så det känns som ett dagtidsjobb hade varit passande!
vart är det då? det får ni veta när jag tackat ja/tackat nej... :):):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar