tisdag 24 november 2009

Blåsljud

Nu är vi hemkomna från BVC, typiskt nog var det ingen tvekan om tildes blåsljud. TRIST!!! Nu väntar ultraljud på sjukhuset, sen får vi se vad som händer. har tok-googlat på blåsljud sen jag kom hem, och nu är jag lite mer på banan om vad det kan vara, och hur det går till. HATAR att man inte får veta så mycket av läkarna.
"brukar hon leka och bli jättetrött och bli blå om läpparna?" tror de inte att jag hade vänt upp och ner på sjukhuset och satt eld i baken på alla läkare, sköterskor och städare på sjukhuset om hon brukar bli blå när hon leker?!!!!?! Svaret är: Nej, hon brukar INTE bli blå!!!
När jag googlar lite så kan man läsa att upp till 40 % av barn upp till 4 års åldern brukar kunna ha ofarliga blåsljud, som sen växer bort! Så man kanske inte behöver göra en hönsgård av en fjäder, när vi vet att tilde är pigg, glad, växer bra, matglad, glad i allmänhet, social, och väldigt o-blå tjej!

Ikväll är det jobb igen. Känns ganska bra, kan det bero på att jag äntligen har fått min första lönebesked sedan mammaledigheten?!!! Allt slit är helt klart värt det! ;)
Jobbar fram till lördag morgon, sedan är det julpyssel i helgen! :D what?! japp, du läste rätt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar