onsdag 4 november 2009

Jobbat färdigt mina 4 nätter

Nu har jag jobbat färdigt mina 4 första nätter. Känns givetvis bra- men rätt trist att bara vara ledig 4 dagar. idag kommer jag ju sova bort hela dagen, sedan är det bara 3 dar kvar, och den 3dje dagen gäller det att sova -för då är det jobb på natten. Och med tanke på att under tiden man har sina nätter är jag så trött och slut- inte ens diska orkas prioriteras, efter man umgåtts med Tilde, rastat och tränat hundar, och skött om valparna. Man ska vara glad att man har en sån förstående sambo- som fattar varför man är sur och otrevlig, knappt pigg nog att ha ett normalt samtal. ÄR detta normalt? Känns inte som det! Skulle vara så mycket skönare att ha ett dagtidsjobb, då man sover på nätterna som "alla" andra!
Men tänker man efter, vem är egentligen "alla"? För dagtidsjobb, utan varken kväll, helg eller nattarbete tycker jag är rätt ovanligt nu för tiden! Knappt att de som jobbar på bank slipper detta nattarbete nu för tiden!

Tilde är i alla fall förkyld, jättehes, låter väldigt ynklig när hon gnäller och gråter. Stackars hjärtat!!! I helgen hade hon lite feber, nu har den helt gått ner, men halsont i stället. Hoppas det släpper snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar