söndag 29 november 2009

Oh my god vilken dag! äntligen får man gå å lägga sig!

Hela denna dag har varit en katastrof- nästan hela i alla fall!
Tilde valde att kliva upp tidigt, och redan då kände jag mig trött och slut, och efter någon timme av bebisbus så blidde hon trött- så vi gick å la oss! ställde klockan på 20 min efter att jag gått och lagt mig, för att kliva upp igen, för att hinna på fortsättningskursen i god tid, idag var det stadsvandring med upplevelser. (japp- upplevelser blev det alltid!!)Givetvis, som jag nästan kunde räkna ut innan, så blev det inte 20 min sovande, utan i alla fall det dubbla, och i sista minuten snubblade vi in på kursen, pratade lite, och skulle börja med första övningen, gå i en järntrappa.
Vi har gått där flera gånger innan, och har aldrig stött på några problem, så när vi kom fram till trappan upp till scenen i badhusparken så studsar max lätt uppför trappen, och ner gick i ett hej, utan att jag hann med riktigt. på sista steget snubblade han till, men sprang lätt och ledigt ännu en gång, för att jag skulle hinna visa hur vi skulle träna. Nästa ekipage var uppe, gick ner, och så tyckte vovvens matte att det var konstigt att hon hade lite blod på händerna, och iiii jag anade oråd! Max var som vanligt glad och sprallig- när är det min tur att stå i centrum igen?!
Jo, alldeles strax, för en av hans klor på ena framtassen saknades helt, och massa blod rann på hela tassen, lixom pulserade ut.
Jag är inte känd innan som världens bästa sjuksköteska, skyr blod och svimmar och domnar bort i kroppen av bara tanken, ja, när det gäller sjukdomar och skador och sånt- valpningar går däremot bra, då spelar det ingen roll! ;)
Tappade minst sagt skärpan, försökte ringa till någon som kunde hämta honom, plåstra om honom, hjälpa.... Och tänk vilka fantastiska kursdeltagare man har, kompressor, plåster, skjuts och stöd från alla håll, oj vilken syn bland tomtar och barns tindrande ögon på gågatan under julskyltningen, då vi ska plåstra om max tass, jag, min jacka, mina täckbyxor och vägen vi står på är helt nedblodad av max rinnande tass, trots att han sitter i mitt knä droppar det ända ner på marken. Kursdeltagarna hjälps åt att plåstra, hålla hundar och hjälpa, en av hundarna kommer på att aha, vi har ju tränat på att när man står på huk ska man hoppa upp på ryggen på matte, så folk som går förbi tror att det är uppträdande på gång, och stannar gärna för att beskåda de 4 små söta hundarna, som enligt vissa "ser ut som hundar, men de är så små!!"
Både barn och tanter kommer fram och pussar på hundarna, vi möter schäfrar och glöggdoftande tomtar, kanske lite av en kurs- men inte så mycket- så vi kommer gå en extragång på slutet, för att kompensera denna gång!
Krisberedskap, yes, nu vet jag vad som kan hända!
Max klo ser i alla fall inte ut som den behöver veterinärvård, tänkte ringa maria edler imorgon och höra, men den ser ut som den har gått av ett par milimeter från tån, och inte slitit upp tån, som jag misstänkt! Så, hoppas den läker fint, han får ont när man ska försöka tvätta, men nu ligger han och vädrar såret, med tratt då förstås, för att inte slicka och få såret fullt av bakterier.
Stackars min älskling, som blir duktigare och duktigare som kurshund, och har blivit en given kollega till mig, som deltagarna älskar! Så han får vila resten av året, sen får vi se hur bra det har blivit till nästa termins kurser... Ursch va negativ jag låter, men hoppas han läker fint, och fort så han kan vara med igen, och få komma ut i skogen och ha lite vinterspår som är så skoj!
Nu har han burvila, och det är ingen favorit...

Andra kursen, valpkursen, gick däremot dessto bättre, nu utan kurshund, och han var saknad,en av hundarnas matte hade tagit den övriga familjen just för att de skulle gå träffa Max, men så var han inte med! Trist!

De andra hundarna och jag var på kvällstur i skogen, ooouuäää vad jag inte gillar att gå här i skogen när det är kolsvart ute, man hör massa konstiga ljud överallt, och nästan inga lampor alls, så man går i mörkret och bara lyssnar!
Thomas har julpyntat idag, mysigt med julgardiner,julstakar och stjärnor i fönstren.

Nu ska jag sova, och vakna till en bättre dag imorgon! Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar