måndag 16 november 2009

Falun-Nostalgisk!

jag höll som bäst på att rota bland lådorna (jaaa jag vet att jag sett reg. pappren någonstans här för valpkullen!!!) så hittar jag istället en gammal Martin Stenmark skiva, som jag fick av Elin under Du&Ja-tiden. Oj vad jag saknar allt, doften när man kommer in på cafét, morgonprodecuren med Daniel och Erik besöken med skvaller-prat och peppning inför dagen. ryggknäckaren som kom för sina dubbel espresso, och sociala samvaro och roliga berättelser om filminspelningar och grammis-galor... givetvis Frida och Elins dagliga sällskap- inget vore detsamma utan er! världens bästa annika, som jag alltid jobbade kanonbra tillsammans med, vilket team vi var! vilket café har det idag?! ;) saknar till å med lägenheten med monsterfönstren a la bo i ett skyltfönster! Man har nog inte kunnat ha en bättre, härligare, trevligare lägenhet än den.
ibland undrar man varför man sålde cafét, varför man inte kämpade på, och såg till att thomas fick jobb därnere istället. men så är jag- spontan, lägger hela min själ i något, och bryter loss och förändrar allt när det äntligen börjar bli bra, tryggt, vardagligt.

3 kommentarer:

  1. Hej vännen! Jag har ju missat din blogg men hittade den genom facebook nu =) Vilken tur! Jag blir också väldigt nostalgisk! Det var alltid så mysigt att komma till er och bara mysa, svepa kaffe och ha det bra... och framförallt skvallra =) Det var verkligen tider det! Saknar den gemenskapen som vi hade vännen! Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. ja visst var det något speciellt med vår tid- det positiva är att det inte varit lika kul när du flyttat och elin flyttat, så nu minns man bara det fantastiska! :)

    SvaraRadera
  3. ... and that´s why I love you.
    Underbara spontana vän som ser till att vardan aldrig blir grå och som skriver som en Gud, den här bloggen kommer vara flitigt besökt från Lund ;).

    Kram/ Sara (å Lukas som är en "krallig muskelknutte nu" som Åsa uttryckte det, ja sådan matte... hehe)

    ps. jag har ingen aning om varför det står att Lukas skrivit detta men kanske för att jag bara har en blogg i hans namn? kunde inte ändra iaf - ingen IT-talang i mig ;)

    SvaraRadera